"Sony" Japānā pārtrauc "Walkman" kasešu atskaņotāju tirdzniecību

Pasaulē
2010. gada 26. oktobrī 09:41 2010. gada 26. oktobrī 09:41
 
Japānas elektronikas kompānija "Sony Corp." pārtraukusi valstī pārdot portatīvos kasešu atskaņotājus "Walkman", atzīstot, ka ierīce nav spējusi tikt līdzi digitalizācijas laikmetam, teikts pirmdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

"Walkman" tika ieviests 1979.gadā, un tas revolucionizēja veidu, kā cilvēki visā pasaulē klausās mūziku un palīdzēja "Sony" kļūt par globālu elektronikas kompāniju. Taču to popularitātes ziņā jau apsteigusi cita mūsdienu ikona - portatīvais mūzikas atskaņotājs "iPod".

"Mūsu klientu mūzikas klausīšanās veids ir mainījies par labu digitālajiem audioierakstiem," norādīja "Sony" prese pārstāve Hiroko Nakamura. "Mēs esam nolēmuši pārtraukt tirdzniecību, jo pieprasījums pēc kasešu "Walkman" ir samazinājies."

Kompānijas Japānas mājaslapā izvietotā informācija vēsta, ka "Walkman" kasešu modeļu ražošana ir apturēta.

Taču "Sony" pavēstīja, ka Ķīnā ražotie "Walkman" kasešu atskaņotāji joprojām tiks eksportēti uz tādiem tirgiem kā Ziemeļamerika, Eiropa un Āzija.

Uzņēmums pirmajos divos mēnešos kopš "Walkman" parādīšanās tirgū 1979.gada 1.jūlijā spēja pārdot 30 000 vienību un 50 miljonus vienību desmit gadu laikā.

Taču trīs desmitgades vēlāk "Sony" nākas cīnīties ar tādiem konkurentiem kā ASV informācijas tehnoloģiju kompāniju "Apple Inc.", kas piedzīvojis ievērojamus panākumus ar "iPod".

"Sony" atzīst, ka laiki ir mainījušies, kopš kompānijas inženieris Nobutosi Kihara "Walkman" dizainu zīmēja ar roku.

"Manos laikos mums dizainu nācās zīmēt uz papīra," 2006.gada intervijā pēc došanās pensijā sacīja Kihara. "Es aizvērtu acis un iztēlotos mūsu produktus. Es iztēlotos skrējējus ar "Walkman" atskaņotājiem, lai redzētu, kā vajadzētu kustēties eņģēm vai kā produkts iederētos mūsu lietotāju dzīvēs."

"Sony" līdzdibinātājam Masaru Ibukam ideja par "Walkman" radās vienā no ārvalstu ceļojumiem, kura laikā viņš mēdza klausīties mūziku kasešu atskaņotājos, kuri bija pārāk smagi, lai tos uzskatītu par pārnēsājamiem.

Sākotnēji mazumtirgotāji "Walkman" uztvēra nelabprāt, sakot, ka kasešu atskaņotājam bez ierakstīšanas mehānisma ir maz izredžu uz veiksmi.

Taču šī nostāja mainījās, un šodien, ieskaitot jaunākos, digitālos modeļus, kuros izmantota zibatmiņa, "Walkman" kopējais pārdošanas apjoms pasaulē sasniedzis 385 miljonus vienību.


LETA

Citi šobrīd lasa

FOTO: sabiedrībā pazīstamas personas bauda Gata Šmita iestudējuma "Bezkaunīgais vecis" pirmizrādi Nacionālajā teātrī
Alžīrijā atrasts pirms 26 gadiem nolaupīts vīrietis, kuru turēja pagrabā ... gandrīz blakus ģimenes mājām; "burvestība" neļāva saukt pēc palīdzības
"Mīlestība. Gadās arī tā," Baltezerā 24 gadus veca sieviete nežēlīgi nogalina 37 gadus veco dzīvesbiedru
Tēmas: Apple, ASV, Eiropa, Sony, iPod, Āzija
Pievienot komentāru