Velotriciklu ražošanai Latvijā ir perspektīvas

Bizness un ekonomika
2010. gada 5. decembrī 12:24 2010. gada 5. decembrī 12:24
 
Izstāde "Tech Industry 2010" parādīja, ka interese par Latvijā izgatavotiem velotricikliem ir liela, tāpēc tagad jādomā, kādā veidā organizēt to ražošanu un kādos apjomos ražot, jo šis produkts ir diezgan perspektīvs, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja SIA "Prometāls" īpašnieks Ēriks Mikštas.

Viņš sacīja, ka uzņēmums gaidīja, ka velotricikli izstādē izraisīs interesi, bet necerēja, ka tā būs tik liela. "Mūsu stendu interesenti burtiski gāza apkārt," sacīja Mikštas. Dalība izstādē ir vainagojusies arī ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem. "Vēlmi sadarboties izteica vairāku slēpošanas kalnu īpašnieki, jo velotricikls ir piemērots nobraucieniem no kalna pa vieglākajām trasēm. Izstādes apmeklētāji savukārt interesējās, kur šos neparastos transportlīdzekļus varēs iznomāt," skaidroja Mikštas. Viņš sacīja, ka uzņēmums tagad plāno nākamā gada vasaras sezonai izgatavot vismaz 50 velotriciklus Latvijas vajadzībām. "Jāizpilda vairāki mājasdarbi, jāizdomā, kādā veidā organizēt velotriciklu ražošanu. Prece ir pieprasīta, un to varētu ražot arī eksportam, bet tad ražošana jāorganizē rūpnieciskos apjomos un jāražo vismaz 50-100 velotricikli mēnesī," skaidroja Mikštas.

"Prometāls" ir salīdzinājis savus velotriciklus ar Ķīnā ražotajiem un konstatējis, ka tie ir konkurētspējīgi. "Mēs varētu piedāvāt savus velotriciklus par to pašu cenu kā ķīniešu izstrādājumiem un vēl varētu nopelnīt, jo mūsu velotricikls ir krietni izturīgāks par ķīniešu," skaidroja Mikštas.

Viņš sacīja, ka tagad uzņēmums domā arī par to, kāds būs velotriciklu nosaukums. ""Prometāls" ir pazīstams kā metālapstrādes produkcijas eksportētājs un apakšuzņēmējs, bet velotricikliem vajadzētu ko citu. Vēl jāizlemj, vai tiks izveidots atsevišķs uzņēmums, vai arī vismaz jauna preču zīme, ar kuru velotricikli tiks ražoti," skaidroja Mikštas.

Produkcijas popularizēšanai un arī potenciālā tirgus izpētei uzņēmums plāno nākamā gada pavasarī ar saviem velotricikliem piedalīties arī specializētā izstādē Vācijā.

Pirms gada aizsāktā ideja par velotricikla radīšanu Latvijā šodien ir kļuvusi par realitāti - SIA "Prometāls Group" nelielās partijās sākusi ražot velotriciklus.

"Patlaban prezentējam savas nākotnes vīzijas pirmo variantu - velotriciklu divās modifikācijās ar velopiedziņu, kā iespēja būs ar elektromotoru aprīkots velotricikls. Mūsu mērķis ir attīstīt velotriciklu un radīt nākotnes tehnoloģiju mobili - plānojam uzlikt virsbūvi un modificēt par mikrohibrīdvelomobili. Ekspluatācijas izmaksas - nekādas, jo akumulators tiek uzlādēts, minot pedāļus un bremzējot," skaidro SIA "Prometāls" īpašnieks Ēriks Mikštas.

"Prometāls Group" Ķīpsalā prezentēja divas tricikla modifikācijas - ar vienu riteni priekšā un diviem aizmugurē, kā arī ar diviem riteņiem priekšā un vienu aizmugurē.

Velotricikls ir velosipēds, kur braucējs atrodas uz aizmuguri vērstā pusguļus stāvoklī. Šāda veida braucamrīku ir vērts izvēlēties ergonomisko iemeslu dēļ - braucējs jūtas ērti, jo ķermeņa svars ir vienmērīgi sadalīts lielākā teritorijā, ērta atzveltne atbalsta muguru un sēžamvietu - atšķirībā no tradicionālā velosipēda, ar kuru pārvietojoties ķermeņa svars balstās tikai uz nelielu daļu no sēžamvietas kauliem, kājām un rokām.

Šis pārvietošanās līdzeklis ir ērts, stabils un viegli vadāms, tas ļauj brauciena laikā vērot apkārtni, nebaidoties zaudēt līdzsvaru un nokrist. No drošības viedokļa - velotricikls noteikti ir drošāks nekā parastais velosipēds, jo kritiena amplitūda ir mazāka, pie straujas bremzēšanas braucējs nevar izkrist no sēdekļa.

Pateicoties tricikla uzbūvei, to viegli un bez piepūles var vadīt arī cilvēki, kam ir liekais svars, sirds slimības un elpošanas traucējumi. Noguruma pakāpe ir daudz zemāka. Pozitīvi, ka braukšanas laikā tiek trenētas pasīvās muskuļu grupas, kas, braucot ar tradicionālo velosipēdu, netiek darbinātas.

Velotriciklam ir arī aerodinamiskas priekšrocības, tas var attīstīt lielāku ātrumu, jo, atrodoties pusguļus stāvoklī, ar kājām uz priekšu, braucēja ķermenis rada mazāku frontālo pretestību. Velotriciklam pieder pasaules ātruma rekords ar velo transportlīdzekli. Pagaidām ātruma rekords pieder Semam Vitingemam -132,5 kilometri stundā, kas tika uzstādīts 2008.gada 18.septembrī ASV.

Ivars Motivāns Nozare.lv, Publicitātes foto

Citi šobrīd lasa

Tualetes podu 150 gadus ilgā vēsture: kāpēc vairs neizmanto apzeltītus rotājumus?
Dons: “No mūzikas vilciena es vairs nevaru izkāpt...”
Revanšs neizdevās — Džeijs Opetaija otrreiz pieveic Mairi Briedi
Pievienot komentāru