Pēc BATL aprēķiniem zaudējumi no Baltkrievijas kālija sāls tranzīta pārtraukšanas 2009.gadā var pārsniegt četrus miljonus eiro (2,81 miljonu latu)

Latvijas tranzīta kravu apjoma kritums var veidot 20%

Bizness un ekonomika
2009. gada 7. jūnijā 23:11 2009. gada 7. jūnijā 23:11
 
Kravu apjomu kritums Latvijas tranzīta nozarē šogad var pārsniegt Latvijas dzelzceļa cerības un sliktākā scenārija gadījumā veidot 20%.

"Baltijas asociācijas - transports un loģistika" (BATL) mārketinga direktore Gaļina Moločkova informēja, ka pēc asociācijas domām, kritums galvenokārt veidosies uz pārvadāto akmeņogļu apjomu krituma un kālija sāls kravām.

"LDz Cargo" valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš atzina, ka "LDz Cargo" kravu apgrozījuma kritums šogad varētu sasniegt 6% līdz 16%.

BATL uzskata, ka šie dati apstiprina asociācijas prognozi par būtisku kravu apjoma samazinājumu gadījumā, ja tiks saglabāti esošie VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) tarifi.

Šī gada pirmajā ceturksnī pretēji pesimistiskajām prognozēm kravu pārvadājumu krituma tempi nebija tik strauji un veidoja 1,1%. BATL atzīmē, ka šie rezultāti sasniegti, galvenokārt pateicoties Krievijas akmeņogļu krājumu izvešanai uz pasaules tirgu. Krievijas kravu īpašnieki akmeņogļu cenu krituma apstākļos gada pirmajā ceturksnī mēģināja tikt vaļā no krājumiem.

Kā ziņots, pēc BATL aprēķiniem, zaudējumi no Baltkrievijas kālija sāls tranzīta pārtraukšanas 2009.gadā var pārsniegt četrus miljonus eiro (2,81 miljonu latu).

Asociācija uzsver, ka pērnā gada otrajā pusē, pateicoties konkurētspējīgiem tarifiem, no Klaipēdas uz Ventspili izdevās novirzīt aptuveni 500 000 tonnu minerālmēslu.

Savukārt, ņemot vērā LDz tarifu paaugstinājumu, šā gada janvārī Baltkrievijas kravu īpašnieki nosūtīja trīs kālija sāls partijas ar kopējo apjomu 100 000 tonnu uz Klaipēdu maztonnāžas kravu veidošanai, kaut gan kuģu iekraušana ar šo kravu tika plānota Ventspilī. Nespējot piesaistīt šīs kravas, Latvija zaudēja aptuveni vienu miljonu eiro (0,7 miljonus latu).

KP šā gada četros mēnešos ir pārkrāvis 173 319 tonnas kravu, kas ir gandrīz četras reizes mazāk nekā gadu iepriekš un 7,2 reizes mazāk nekā 2007.gadā. No Baltkrievijas KP šogad nav saņēmis nevienu kravu.

Kā ziņots, attīstoties ļaunākajam scenārijam, KP varētu būt spiests atlaist pusi darbinieku. Patlaban gan uzņēmums darbinieku atlaišanu neplāno.

KP un kālija sāls piegādātāja "Belaruskalij" aicinājumi rast kompromisu atduroties pret LDz pozīciju, kas turpina piemērot 7,11 eiro (4,99 latu) tarifu par vilciena kilometru.

KP arī nav apmierināta ar Satiksmes ministrijas pasīvo rīcību šajā jautājumā.

KP vēlas, lai LDz paraksta "Belaruskalij" piedāvāto līguma variantu ar likmi 6,16 eiro (4,33 lati). Ja tas nav iespējams, LDz būtu ātri jāizstrādā un jānosūta "Belaruskalij" savs līguma projekts, kurā ir reāli un konkurences apstākļiem atbilstoši tarifi un nav kravu apjoma garantijas, jo garantiju pieprasīšana pašreizējā nenoteiktajā tirgus situācijā esot nepieņemama.

LETA

Citi šobrīd lasa

Gribi nodzīvot līdz 100 gadiem? Ārsti iesaka ēst šos piecus produktus
Šēras draugi lūdz pārtraukt aizrauties ar plastikas operācijām, lai līdzās draugam izskatītos jauna
Latvijas hokeja izlases kapteinis Kaspars Daugaviņš kategoriski izteicies par iespēju kādreiz spēlēt Krievijā 1
Pievienot komentāru