Pēc uzņēmuma „Belaruskalij” ziņām šī gada pirmajos četros mēnešos uzņēmums, kas līdz šim bijis tradicionālais Ventspils ostas partneris, eksportējis 371 tonnu kālija minerālmēslu. No tām Ventspils nav redzējusi nevienu tonnu. Viss ir aizgājis uz Klaipēdu.
Savukārt caur Ventspils ostas a/s „Kālija parks” ir sūtītas vien 173,3 tonnas, kas nākušas no Krievijas. Kādi tam iemesli?
Nu jau vairākus mēnešus starp a/s „Kālija parks”, baltkrievu partneriem no vienas puses un „Latvijas dzelzceļu” – no otras notiek bezjēdzīga diskusija par dzelzceļa kravu tarifu likmēm. Jau piekto mēnesi „Latvijas dzelzceļš” uzstāj, ka tarifiem, salīdzinot ar 2008. gadu, ir jābūt augstākiem.
Izrādās, ka „Latvijas dzelzceļš” ir vienīgais no ārvalstu kālija minerālmēslu pārvadātājiem, ar kuriem uzņēmums „Belaruskalij” nav izdevies noslēgt līgumu par kravu tranzītu. Tajā pat laikā baltkrievi uzsver, ka ir ieinteresēti savas kravas sūtīt caur Ventspils ostu, kurai ir ļoti atbilstoša infrastruktūra.
Vai tiešām šajos valstij grūtajos laikos „Latvijas dzelzceļš” ir vairāk gatavs sildīt Lietuvas, ne savas valsts ekonomiku?
kasjauns.lv/Foto: LETA