"Škoda Vagonka" elektrovilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā (Foto: Edijs Pālens/LETA)

Pasažierus šobrīd pārvadās 12 no 17 jaunajiem elektrovilcieniem

Sabiedrība
26. februārī 10:25 2024. gada 26. februārī 10:25
  Jauns.lv/LETA
Pasažieru pārvadājumos no pirmdienas ir norīkoti 12 no 17 jaunajiem Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem, paziņoja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

Kompānijā skaidro, ka pieciem vilcieniem sadarbībā ar "Škoda Vagonka" inženieriem tiks veiktas dinamiskās pārbaudes, lai pārliecinātos, vai iepriekš konstatētie un novērstie defekti neatkārtojas un elektrovilcieni ir izmantojami uzticamu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai.

PV pārstāvji arī atzīmē, ka janvāra sākumā "Škoda Vagonka" apņēmās nodrošināt, ka divu mēnešu laikā - līdz šā gada 9.martam - pasažieru pārvadājumiem ir pieejami ne mazāk kā 95% piegādāto elektrovilcienu, taču patlaban ir pieejami aptuveni 70% no jaunajiem elektrovilcieniem.

Vienlaikus PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka "Škoda Vagonka" attiecīgo solījumu uztver nopietni un līdz šim aktīvi sadarbojas, ne tikai novēršot konstatētos defektus, bet arī organizējot papildu mācības PV mašīnistiem rīcībai nestandarta situācijās.

"Šim nolūkam ražotājs ir ievērojami palielinājis speciālistu skaitu Rīgā, faktiski nodrošinot diennakts režīma pieejamību, tā koncentrējoties uz iespējami ātrāku un efektīvāku situācijas atrisināšanu," skaidro Grigulis.

Saistītās ziņas

"Pasažieru vilciens" aprēķinājis krietnas soda naudas "Škoda Vagonka" par jauno elektrovilcienu defektiem 3
Kamēr Latvijā “Škoda Vagonka” svin uzvaru iepirkumā, Lietuvā žurnālisti izgaismo jaunu skandālu 31
Jaunais vilciens nebrauc: strāvas noņēmējs nolaidies, bet akumulatora baterija izlādējusies 6

Viņš arī norāda, ka šonedēļ PV kopā ar "Škoda Vagonka" inženieriem veiks dinamiskās pārbaudes atlikušajiem pieciem sastāviem, ar katru no elektrovilcieniem atkarībā no iepriekš konstatētā defekta rakstura nobraucot vismaz 200 vai 600 kilometru un imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam. Ja pārbaudes būs veiksmīgas, vilcienu sastāvi pakāpeniski tiks atgriezti apritē.

Kompānijā arī atgādina, ka atbilstoši PV izstrādātajam risku mazināšanas plānam salabotie elektrovilcieni apritē nonāk pakāpeniski, vispirms tos pārbaudot izmēģinājuma braucienos bez pasažieriem. Tāpat jaunie elektrovilcieni retāk tiek norīkoti tajās līnijās, kurās ir viensliežu ceļš un kur tiek veikti infrastruktūras uzlabošanas darbi.

Jau ziņots, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Citi šobrīd lasa

Vai zinātnieki beidzot atrisinājuši Ēģiptes piramīdu rašanās noslēpumu? Veikts jauns atklājums 1
Princese Ketrīna reaģējusi uz prinča Harija atvainošanos?
Šēras draugi lūdz pārtraukt aizrauties ar plastikas operācijām, lai līdzās draugam izskatītos jauna
Pievienot komentāru