Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Freepik.com

Tavs nevēlamais ceļabiedrs - ilgstošs stress

Par veselību
2021. gada 21. oktobrī 13:07 2021. gada 21. oktobrī 13:07
  Reklāmas projekts
Saspringtajā ikdienā, kur nereti diena saplānota pa stundām un minūtēm, lai tikai pagūtu visu izdarīt, tā vien šķiet, ka pār pasauli valda nevis nauda, bet stress. Ko darīt, ja tas tiešām kļuvis jau par tavu ceļabiedru? Kā mazināt sekas, ko ilgstošs stress jau ir nodarījis?

Stress ietekmē mūs visus. Ikviens ir pamanījis, kas notiek ar ķermeni brīžos, kad ir saspringti darba termiņi, kad jāuztraucas par naudas lietām vai problēmām attiecībās. Ja stresa situācijas ir neilgu laiku vai piemeklē epizodiski, par to mūsu veselība vēl tik ļoti nesatraucas. Īstermiņa stress tiek uzskatīts par labvēlīgu stresu, jo tas liek mums iespringt un sasniegt mērķus. Taču tad, kad stresam sevi pakļaujam ilgstoši, tad gan varam rēķināties ar sekām, jo cieš ne tikai mūsu mentālā, bet arī fiziskā veselība.

Atpazīsti pazīmes, kas liecina – stresa ir par daudz


Par to, ka stresa sakrājies par daudz un dzīvē ar steigu kaut kas jāmaina, var signalizēt gan fiziskie, gan mentālie simptomi.

Emocionālā stresa fiziskie simptomi:

  • smagums krūtīs, paātrināta sirdsdarbība vai sāpes krūtīs
  • biežas galvassāpes, reibonis
  • zobu griešana miegā vai žokļa saspiešana
  • sajūta, ka trūkst elpa
  • nogurums, nemiers, depresīvas izjūtas, kas ilgstoši pavada
  • ēšanas paradumu izmaiņas, kā rezultātā svars vai nu pieaug vai arī tiek strauji zaudēts
  • cilvēks guļ vairāk vai mazāk, nekā parasti
  • ir kuņģa-zarnu trakta problēmas, tai skaitā kuņģa darbības traucējumi, bieža caureja vai gluži pretēji – moka aizcietējumi.

Mentālie simptomi:

  • cilvēks kļuvis emocionālāks, nekā parasti
  • nomāktības izjūta
  • problēmas izsekot lietām vai atcerēties, kur ko nolicis, ko sarunājis, par ko vienojies
  • grūtības pieņemt lēmumus, risināt problēmas, koncentrēties, paveikt darbu.
  • alkohola vai narkotiku lietošana emocionālā stresa mazināšanai.

Ko aicināt palīgos?

Mazināt stresu palīdz regulāri atpūtas brīži, fiziskās aktivitātes (tām vienkārši jākļūst par neatņemu dzīves sastāvdaļu) un pilnvērtīgs uzturs. Tāpat ļoti svarīgi ir neturēt visas emocijas sevī, bet gan spēt izrunāties ar tuvajiem vai meklēt palīdzību pie speciālista. Tomēr arī tad ne vienmēr izdodas tikt galā ar stresu, - iespējams, organisms pietiekamā daudzumā nesaņem tam vajadzīgās uzturvielas, lai spētu mazināt stresa radītās sekas. Un pilnīgi iespējams, ka tieši šis apstāklis arī ir vainojams pie tā, ka cilvēks stresu jūt nepārtraukti.

Rūpējoties par savu labsajūtu, atceries - arī vitamīni un minerālvielas ir lieliska atbalsta komanda paaugstināta stresa apstākļos. Lūk, ko aicināt palīgā, lai mazinātu stresa atstātās sekas.

  • B vitamīnu komplekss – tas palīdz uzturēt labu enerģijas līmeni un uzlabo kognitīvās spējas.
  • Magnijs - būtiska minerālviela, kas nepieciešama muskuļu un nervu darbībai. National Institute of Health publicētais pētījums liecina, ka magnijs ir īpaši svarīgs labam miegam, jo tas uzlabo miega kvalitāti.
  • A, C, E vitamīns un selēns – uzticami palīgi cīņā ar šūnu bojājumiem, ko izraisa stress.
  • C vitamīns–parasti tam slavas dziesmas dzied mūsu imūnsistēma, taču tas ir arī vitamīns, kas palīdz mums neizdegt.
  • Omega 3 DHA + EPA - garastāvokļa regulēšanai un trauksmes mazināšanai. Jau 2018.gada veiktais pētījums pierādīja, ka zems  omega 3 līmenis smadzenēs ir saistīts ar paaugstinātu sirdsdarbības ātrumu un augstāku kortizola (tātad - stresa hormona) līmeni asinīs.
  • Jods - tam ir svarīga loma, rūpējoties par garīgo veselību. Jods, ko nodrošina vairogdziedzera hormons, nodrošina smadzeņu šūnu enerģijas metabolismu.
  • Dzelzs - nepieciešams skābekļa piegādei un enerģijas ražošanai.
  • Selēns - uzlabo garastāvokli un mazina trauksmi.
  • Cinks - vismaz pieci pētījumi ir parādījuši, ka cilvēkiem ar klīnisku depresijas diagnozi cinka līmenis ir zemāks, nekā pārējiem.

Izvēlamies citus ceļabiedrus!

Mūsu organismam spēj palīdzēt atbilstošas un pietiekamas vitamīnu un minerālvielu devas. Sekojot ortomolekulās medicīnas speciālistu ieteikumiem, Vācijas uzņēmums Orthomol GmbH izstrādājis uzturvielu kompleksus, kas apvienojuši sevī dažādus vitamīnus un minerālvielas stresa un tā radīto seku mazināšanai.

Orthomol Vital devīze: stresa vietā - vitalitāte! Tās ir būtiskas uzturvielas, kas nepieciešamas paaugstinātas slodzes apstākļos, kā arī lai kompensētu stresa radīto uzturvielu zudumu.

Orthomol VitalF - īpaša formula nervu sistēmas veselībai sievietei. Orthomol VitalM - īpaša formula vīrietim. Uzturvielu kombinācijas īpaši ieteicamas izdegšanas sindroma un hroniska noguruma gadījumos.

Orthomol Mental - sevī apvieno būtiskākās uzturvielas garīgo darbspēju atbalstam, smadzeņu darbībai, koncentrēšanās un atmiņas spējām.

Svarīgi atcerēties, ka nozīmīga ir vitamīnu un minerālvielu mijiedarbība, jo tikai papildinot viens otru, uzturvielas var sniegt nepieciešamo rezultātu!

Foto: Publicitātes

Raksts tapis sadarbībā ar Orthomol

Citi šobrīd lasa

Kā izskatās Viktorijas Bekhemas jaunākā māsa, kas strādā autostāvvietā un izvairās no publicitātes
Vācijā sola 9000 eiro mēnesī par gulēšanu
"Viņš pat īsti nepaspēja pamosties..." Ivara Lūša mīļotā par režisora dzīves pēdējiem mirkļiem